Dagens Tips - Byt mascara!

Dagens tips är att byta sin mascara, eller tvätta själva borsten var tredje månad. Själv är jag alldeles för slarvig med detta, använder min mascara tills den tar slut, torkar eller bara när jag känner för en ny. Inte okej! Var tredje månad ska man byta mascaran, eller åtminstone tvätta sjävla mascara borsten. Är man känslig så kan det gå illa, har själv haft en vagel i ögat, inte roligt! Det är som en liten svullnad som man kan få i ögonen, det är som en inflammation kan man säga. Jag har fått detta, tre gånger nu, tack vare alla bakterier i min mascara. Det är inte fören nu jag verkligen tagit tag i det och köpt ny mascara. Så byt eller tvätta var tredje månad! Det är superviktigt, dock är det inte många som tänker på det. Jag blir själv äcklad när jag tänker på alla smutsiga bakterier som gömmer sig i min mascara, usch. Ett annat tips är att inte låna mascara av andra, det kan lättare bildas bakterier då. Så håll din mascara för dig själv, var lite självisk haha! Så som sagt, ändra det här nu, så himla viktigt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0