Isabelle Tipsar - Tvätta Sminkborstarna

Idag bestämde jag mig för att tipsa om att vara noga med att tvätta dina sminkborstar. Vet du hur mycket bakterier som samlas där? En massa! Så himla ofräscht att kleta på det i ansiktet, usch! Man ska tvätta sina sminkborstar minst en gång i veckan, superviktigt! Det är mycket lättare, fräschare och snällare mot hyn att sminka sig med rena sminkborstar. Jag har blivit supernoga med att tvätta mina 1 gång i veckan, känns mycket bättre att sminka mig när jag vet att sminkborsten är ren! Det är så många som slarvar med detta, inte bra alls mot din hy. Har du en problemhy med mycket acne eller liknande kan det bara bli värre p.g.a. alla bakterierna på borsten när du sminkar dig. Jag använder mig bara av ljummet vatten, schampo och balsam. Jag har gjort en "steg för steg" tutorial, så kan ni se hur jag gör! Ledsen för dom dåliga bilderna, batteriet i min kamera var helt dött, så fick använda mobilen!
 
Såhär ofräsch ser min sminkborste ut efter en vecka, har ni lust att använda den där i ansiktet? Inte jag heller..
 
Jag börjar med att ta en liten klick schampo i handen.
 
Sedan fuktar jag sminkborsten med ljummet vatten och "gnuggar" in schampo i topparna av borsten.
 
Sedan sköljer jag bara av med vatten, då blir borsten att de ut såhär.
 
För att göra borsten mjuk och len så använder jag lite balsam. Råkade ta lite för mycket här haha
 
Sedan gör jag samma sak där, sköljer ur med ljummet vatten. 
 
Nu är jag klar! När borsten ska torka så burkar jag lägga den ner på en handduk. Var noga med att lägga den ner, och inte ställa den upp! Då rinner vattnet ner i borsten och då kan limmet som håller fast stråna lossa lite och stråna kan då falla av. För att bortsen ska bli helt torr så kan det ta ungefär ett dygn, så jag brukar tvätta dom varje fredag eller lördag så är dom torra tills på Måndag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia ♥

Bra där Isabelle! :*

2013-10-19 @ 14:43:18
URL: http://Aliciasfotoblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0